Ανακοίνωση της ΠΟΕ/ΥΕΘΑ για την νομική συνδρομή ενάντια στη διαθεσιμότητα και τα απαραίτητα δικαιολογητικά

Η ΠΟΕ-ΥΕΘΑ  μετά την άρνηση της Πολιτικής  και Στρατιωτικής Ηγεσίας ώστε να μην υπάρξουν Διαθεσιμότητες – Απολύσεις στο ΥΠΕΘΑ, προέβη στις παρακάτω διαδικασίες όπως τις είχε αναγγείλει στην στάση εργασίας στις 20-9-2013 έξω από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
  1. Δικαστική προσφυγή στο ΣτΕ  της ΑΔΕΔΥ με την ΠΟΕ-ΥΕΘΑ την Παρασκευή , 4 Οκτωβρίου 2013, που αφορά τη διαθεσιμότητα διεκδικώντας την ακύρωση του άρθρου 90 του Ν. 4172/2013 για παράβαση του άρθρου 74 του Συντάγματος , για έλλειψη απαιτούμενης νομοθετικής εξουσιοδότησης , για παραβίαση της Αρχής Ορθολογικής Οργάνωσης της Δημόσιας Διοίκησης .
  2. Δικαστική προσφυγή στο ΣτΕ της ΠΟΕ-ΥΕΘΑ κατά της υπ΄ αριθμόν  253737/24-9-2013 κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΦΕΚ Β 2388/25-9-2013) , «Κατάργηση χιλίων διακοσίων τριάντα (1230) καλυπτομένων και κενών οργανικών θέσεων μονίμου και σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου πολιτικού προσωπικού στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας κατ΄ εφαρμογή της παρ.1 του άρθρου 90 του Ν. 4172/2013 (Α167), καθώς και κάθε άλλης συναφούς πράξεως ή παραλείψεως προγενέστερης ή μεταγενέστερης.
  3. Γνωρίζουμε στα μέλη μας που θέλουν να κάνουν προσφυγές ακύρωσης των Διαπιστωτικών Πράξεων ότι θα πρέπει να έρχονται σε επαφή με την ΠΟΕ-ΥΕΘΑ ή απ΄ευθείας με το γραφείο του Νομικού Συμβούλου στα τηλέφωνα : 210-3640771, 210-3639389.
     Κατεβάστε εδώ την ανακοίνωση.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ, ΠΟΥ ΕΤΕΘΗΣΑΝ ΣΕ ΠΡΟΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ (άρ. 33 ν.4024/2011) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜΟΝ 3354/2013 ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε η υπ’ αριθμόν 3354/2013 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία κατόπιν προσφυγής, που είχε υποβάλλει η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., έκρινε, ως αντισυνταγματικές τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν.4024/2011, που αφορούσαν την προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα και την αυτοδίκαιη απόλυση. Πρόκειται στην πραγματικότητα για την πρώτη απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου, με την οποία κρίθηκαν ως αντισυνταγματικές διατάξεις μνημονιακού νόμου, με πλήρη και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, που στηρίζεται αφενός στην έννοια της μονιμότητας (αφού οι μόνιμοι υπάλληλοι απολύονται μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις) και αφετέρου στο συνταγματικής περιωπής κανόνα  της ορθολογικής οργάνωσης της διοικήσεως, (καθιστώντας έτσι αντισυνταγματικό κάθε οριζόντιο μέτρο, που λαμβάνεται στο Δημόσιο).
Πέραν της τεράστιας ηθικής αξίας που έχει για τους αγώνες της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. η νίκη αυτή, η σημασία της ως άνω αποφάσεως είναι και πρακτική, όσον αφορά τους υπαλλήλους, που ετέθησαν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα το Νοέμβριο του 2011. Για το λόγο αυτό, παρέχουμε οδηγίες, προς τους υπαλλήλους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες, που έχουν υποστεί εξαιτίας της αντισυνταγματικής αυτής διατάξεως.
Συγκεκριμένα,
(α) όσοι εκ των υπαλλήλων έχουν ήδη υποβάλλει αίτηση ακύρωσης, που αναμένεται να εκδικαστεί εντός του αμέσως επόμενου χρονικού διαστήματος, έχουν πλέον ένα σοβαρότατο νομικό έρεισμα, που θα οδηγήσει σε πλήρη αποδοχή της αιτήσεως τους, αφού η επιρροή της νομολογίας του Συμβουλίου της Επικρατείας στη νομολογία των Διοικητικών Εφετείων είναι εξαιρετικά σημαντική. Βεβαίως, η κρίση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων επί των οποίων στηρίχθηκε η θέση τους σε διαθεσιμότητα, γεννά στο πρόσωπο τους και αξίωση για καταβολή αποζημίωσης για παράνομη πράξη του Δημοσίου (άρθρο 105-106 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα), η οποία θα πρέπει αρχικώς να επιδιωχθεί με την υποβολή αίτησης προς τη Διοίκηση και εφόσον αυτή δεν συμμορφωθεί με αγωγή ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων.
(β) όσοι εκ των υπαλλήλων δεν έχουν υποβάλλει αίτηση ακύρωσης κατά της θέσεως τους σε διαθεσιμότητα, μπορούν επικαλούμενοι το ιδιότυπο δεδικασμένο, που απορρέει από την απόφαση της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας να ζητήσουν την ανάκληση της παράνομης και αντισυνταγματικής διάταξης. Συνημμένη στην παρούσα θα βρείτε υπόδειγμα αιτήσεως, που πρέπει να υποβληθεί το ταχύτερο δυνατόν προς τη Διοίκηση (φορέας, από τον οποίο ο υπάλληλος έλαβε τη διαπιστωτική πράξη θέσεως σε διαθεσιμότητα).
(γ) όσοι εκ των υπαλλήλων έσπευσαν να υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης θα πρέπει να αποφασίσουν εάν επιθυμούν την ανάκληση της αίτησης τους και την επάνοδο τους στην υπηρεσία ή εάν επιθυμούν να αξιώσουν απλώς καταβολή αποζημίωσης για τη ζημία, που έχουν υποστεί.  Οποιαδήποτε εκ των δύο λύσεων είναι νομικά εφικτή και σχετίζεται με την προσωπική απόφαση του κάθε υπαλλήλου.


ΠΡΟΣ ΤΟ …………………………………………
(φορέας Απασχόλησης πριν τη διαθεσιμότητα)
ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗΣ
Του/της ………………………………………………………………………………….., κατοίκου ………………………………………………., οδός ……………………………. Αριθμός ……………………….
*****
Όπως γνωρίζετε μέχρι την ……………………………… υπηρετούσα στ………………………… ως μόνιμος υπάλληλος με βαθμό ……………………………………….. Στις ……………………….. εξεδόθη η υπ’ αριθμόν ………………………………………………. Απόφαση της Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού, δια της οποίας σε εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 33 του ν.4024/2011 και της υπ’ αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/756/οικ.21872/4.11.2011 Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών (ΦΕΚ Β 2619/8.11.2011), με έθεσε σε κατάσταση προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας.
Δυνάμει της υπ’ αριθμόν 3354/2013 αμετακλήτου απόφασης της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας, ακυρώθηκε η ως άνω υπουργική απόφαση ενώ η διάταξη του άρθρου 33 του ν.4024/2011 κρίθηκε αντισυνταγματική. Όπως νομολογιακά γίνεται δεκτό, σε περίπτωση, που ακυρωθεί ως αντισυνταγματική κανονιστική πράξη της διοικήσεως και ιδιαίτερα, όταν αυτή στηρίζεται σε διάταξη νόμου, που αντίκειται προς το Σύνταγμα, η Διοίκηση υποχρεούται να προβεί στην ανάκληση όλων των ατομικών πράξεων, που στηρίζονται επ’ αυτής.
Συγκεκριμένα, το Συμβούλιο της Επικρατείας δέχεται: «6. Στις περιπτώσεις όμως κατά τις οποίες με αμετάκλητη δικαστική απόφαση ακυρώνεται ατομική διοικητική πράξη για το λόγο ότι στηρίχθηκε σε διάταξη αντίθετη προς υπέρτερης τυπικής ισχύος κανόνα δικαίου ή σε κανονιστική πράξη της Διοικήσεως που δεν έχει νόμιμο εξουσιοδοτικό έρεισμα, η αρχή αυτή κάμπτεται για τις λοιπές όμοιου περιεχομένου ατομικές διοικητικές πράξεις οι οποίες έχουν εκδοθεί με βάση την ίδια διάταξη, εφόσον πρόσωπο που έχει έννομο συμφέρον υποβάλει στη Διοίκηση, μέσα σε εύλογο χρόνο μετά τη δημοσίευση της ακυρωτικής δικαστικής απόφασης, αίτηση για την ανάκληση των πράξεων αυτών. Στην περίπτωση αυτή, η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να επανεξετάσει τη νομιμότητα της πράξης και να προχωρήσει στην ανάκληση της…….Σύμφωνα με τα ήδη εκτεθέντα, και στην περίπτωση αυτή υπάρχει υποχρέωση της Διοίκησης να ανακαλέσει, υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις, τις ατομικές διοικητικές πράξεις που έχουν εκδοθεί κατ' εφαρμογή της πιο πάνω αντισυνταγματικής κανονιστικής διοικητικής πράξης, εφόσον υποβληθεί αίτηση σε εύλογο χρόνο μετά τη δημοσίευση της ακυρωτικής απόφασης του δικαστηρίου (ΣτΕ 1175/2008 Ολομ.)» (μεταξύ πολλών άλλων ΣτΕ Ολομέλεια 2176/2004, ΣτΕ 171/2009).
Δεδομένου, ότι έχω προφανές έννομο συμφέρον να ανακληθεί η ατομική διοικητική πράξη, που με αφορά και η οποία στηρίζεται στην ακυρωθείσα Υπουργική Απόφαση και στην αντισυνταγματική διάταξη του άρθρου 33 του ν.4024/2011, αφού εξαιτίας αυτής μεταβλήθηκε η υπηρεσιακή μου κατάσταση με αποτέλεσμα να υποστώ δυσμενείς συνέπειες στις αποδοχές μου αλλά και ηθική βλάβη, καθώς μειώθηκε η προσωπικότητα μου και διεκόπη βιαίως η υπηρεσιακή μου σταδιοδρομία.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Και με την ρητή επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματος μου
ΑΙΤΟΥΜΑΙ
Να ανακληθεί η υπ’ αριθμόν …………………………………………………. Απόφαση της Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού του …………………….., δυνάμει της οποίας τέθηκα σε κατάσταση προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας.
Να αποκατασταθώ πλήρως στην υπηρεσιακή μου κατάσταση, στην οποία βρισκόμουν πριν την παράνομη θέση μου σε διαθεσιμότητα.
Να αποκατασταθεί κάθε υλική μου ζημία συνιστάμενη στη μείωση των αποδοχών μου κατά το διάστημα, που παρανόμως τελούσα σε κατάσταση διαθεσιμότητας.
Αθήνα, ………/……… /201..
Ο/Η   αιτών/αιτούσα
Κατεβάστε εδώ τις οδηγίες.

Τι αλλάζει στις άδειες των ∆ηµοσίων Υπαλλήλων µε το προσχέδιο νόµου που τέθηκε σε διαβούλευση (2/10)

(Απόσπασµα από δελτίο τύπου του Υπουργείου)
Άδειες
1. Καταργείται η µηχανογραφική άδεια 6 ηµερών το χρόνο που από το 1989
χορηγείται στους δηµοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι κάνουν χρήση ηλεκτρονικών
υπολογιστών. Με τον τρόπο αυτό, εξοικονοµούνται ετησίως, περίπου, 1,8 εκατοµµύρια
εργατοώρες στο δηµόσιο τοµέα.
2. Εξορθολογίζονται οι αναρρωτικές και οι εκπαιδευτικές άδειες των δηµοσίων
υπαλλήλων. Συγκεκριµένα, οι βραχυχρόνιες αναρρωτικές µειώνονται από 10 µέρες το
χρόνο σε 8 µε ιατρική γνωµάτευση, ενώ οι µέρες αναρρωτικής που χορηγούνται µε απλή
υπεύθυνη δήλωση του υπαλλήλου µειώνονται από 4 σε 2 και όχι συνεχόµενες. Όσον
αφορά στις άδειες εξετάσεων που χορηγούνται σε φοιτητές - δηµοσίους υπαλλήλους,
αυτές µειώνονται από 20 µέρες σε 10 ανά εκπαιδευτικό έτος, ενώ για κάθε µέρα
εξετάσεων χορηγείται πλέον µια ηµέρα αντί 2 που ισχύει σήµερα. Τέλος, χορηγείται
εκπαιδευτική άδεια έως 3 µέρες την εβδοµάδα (αντί 3 και 4 ετών που ισχύει σήµερα) για
τη συµµετοχή δηµοσίων υπαλλήλων σε µεταπτυχιακό πρόγραµµα ή για την εκπόνηση της
διδακτορικής τους διατριβής στο εσωτερικό.
3. Όσον αφορά στις γονικές άδειες παρέχονται πρόσθετες διευκολύνσεις στους γονείς
δηµοσίους υπαλλήλους. Συγκεκριµένα, σε περίπτωση γέννησης διδύµων, τριδύµων κ.λπ.
τέκνων χορηγείται επιπλέον άδεια ανατροφής χρονικής διάρκειας 3 µηνών, µε αποδοχές,
για κάθε τέκνο πέραν του ενός. Επίσης, δίδεται η δυνατότητα στον πατέρα δηµόσιο
υπάλληλο να κάνει χρήση του µειωµένου ωραρίου ή της 9µηνης άδειας ανατροφής
τέκνου, σε περίπτωση που η σύζυγός του δεν εργάζεται.
2 Οκτωβρίου 2013 

Κοινό δελτίο τύπου των Ενώσεων Στρατιωτικών για τη διαθεσιμότητα πολιτικών υπαλλήλων ΥΠΕΘΑ

Αθήνα, 3 Οκτωβρίου 2013

ΚΟΙΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με θλίψη, απογοήτευση και έντονη ανησυχία πληροφορηθήκαμε την από 25 Σεπ. 2013 έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης... με την οποία καταργούνται 1230 οργανικές θέσεις πολιτικών υπαλλήλων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και την αυτοδίκαιη, χωρίς αξιολόγηση, συνακόλουθη θέση σε διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που καλύπτουν τις θέσεις αυτές (πλην των κενών).

Οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι εκτός από τη μείωση των μηνιαίων αποδοχών τους, πιθανότατα, μετά από οκτώ (8) μήνες, θα κληθούν να αντιμετωπίσουν την απειλή της ανεργίας, στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε με τραγικές γι΄ αυτούς και τις οικογένειές τους συνέπειες.

Η παραπάνω απόφαση προβληματίζει τις Περιφερειακές Ενώσεις Στρατιωτικών, καθώς κάθε απόλυση στον ευαίσθητο και νευραλγικό τομέα της Εθνικής Άμυνας σπάει κι έναν κρίκο από την αλυσίδα της προάσπισης της Χώρας κι έρχεται να προστεθεί στις ήδη δραματικές περικοπές που έχουν γίνει στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Αναρωτιόμαστε: οι απολύσεις θα σταματήσουν εκεί;

Εκφράζουμε την αμέριστη ηθική συμπαράστασή μας στους πολιτικούς υπαλλήλους συναδέλφους και συνεργάτες μας, με τους οποίους είμαστε ταγμένοι στην ίδια υποχρέωση της Εθνικής Άμυνας και της ακεραιότητας της πατρίδας μας, συνεργαζόμενοι καθημερινά στον ίδιο εργασιακό χώρο, γνωρίζοντας το έργο που προσφέρουν από την πλευρά τους για την ενίσχυση της αποτρεπτικότητας των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ελπίζουμε κι ευχόμαστε ότι κανείς από αυτούς δεν θα αντιμετωπίσει τελικά το φάσμα της ανεργίας, καθόσον δεν περισσεύει κανείς στην προσπάθεια που κάνουμε όλοι μαζί, προκειμένου να επιτελέσουμε στο ακέραιο το καθήκον που μας έχει εμπιστευτεί ο Ελληνικός Λαός.  

Οι Περιφερειακές Ενώσεις Στρατιωτικών
 
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Πελοποννήσου
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Θεσσαλίας
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Έβρου

Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Κρήτης